Att leva på rälsen

Mitt liv består just nu av ”fågel eller räls” då jag så ofta pendlar mellan Västkusten och Stockholm. Antingen så färdas jag med flyg, eller om det inte går med tåg.

Av någon märklig anledning har jag vant mig att åka tåg, och har inplanterat en stunds avkoppling när jag sitter i tågsätet. Tågresorna har blivit en avkopplingszon där jag lutar mig tillbaka. Jag andas ut, tar fram nyköpta tidningar och bläddrar efter inspiration både för mig och företaget.

Att jag sedan plötsligt kommer på att jag tittat ut på det svenska landskapet genom tågets fönster, känns också som något nytt. Det kallas möjlighet att tillåta sig att koppla av utan stress eller andra faktorer.

Samma sak gäller när jag flyger med Kullaflyg. Då blir det också avkoppling men med mindre ”tvingade” timmar sittandes som det blir med tåg. Men jag kan med stolthet säga att jag har två tillflyktsplatser till tvingad zon där jag bara kan vara. And I like it!

Så svaret på att jag pendlar (brukar ofta få frågan hur jag orkar), är att jag inte tycker det är jobbigt. Tvärtom.

IMG_3424.JPG

En fin söndag önskar jag er
– från rälsen!

One thought on “Att leva på rälsen

  1. Jag gillar att vara på resande fot. Men jag reser ju inte ensam. Vi åker ofta med tåg Dolfen och jag.
    Idsg har jag gjort en liten statistisk resume på min sida. Du är med på ett litet hörn……
    kramis

Din åsikt är betydelsefull

