Planera för att undvika stress

För att jag inte ska hamna i evigt arbete och landa i samma arbetsskada som skedde sist, så lever jag idag efter en plan. Den är egentligen ganska enkel och något som många borde applicera i sina liv.

Som många vet gick jag in i väggen i våras. När stress på verkade mig så mycket då jag var a jour 24/7. Det är jag inte idag, och jag har bestämt mig för mycket och det innebär att aldrig mer sätta mig i omänskliga stressiga situationer.

Visste ni att tanken styr dig.
Det omedvetna, och medvetna som du tänker blir din verklighet.

1: Jag har alltid varit en flitig bloggare. Fyra inlägg om dagen hörde till vanligheten men idag är det annorlunda. Jag bloggar cirka en gång om dagen, och det är främst när jag har något att förmedla. Ibland inte på någon dag. Jag tror heller inte att min blogg är lika spännande som förr, den har blivit mer vuxen med mig. Vi har fyllt ”vuxen” både jag och bloggen. Men jag är här men i en annan skepnad.

2: Jag planerar också det som är jobb och det som är fritid. Jag lämnar jobbet klockan 17.00 och är fri på det sättet att arbetet inte tar över min vardag. Det kommer aldrig att ske igen. Dels för att jag aldrig vill bli chef igen på den nivån som innan.

3: jag bygger upp mitt eget företag i lugn och ro. Fastän jag skulle önska att jag hade mina ljus här och nu så stressar jag inte. Tar det en månad – kul (!) tar det tre månader kul (!)

Iof är jag klar med många delar men jag skulle aldrig lansera något för att snabba på. Jag bygger sakta med säkert min hemsida, den är perfektion. Precis som jag.

Häftigt att ha ett företag utan krav på att omsätta. Bara det är ju få förunnat med tanke på att jag inte ens lanserat min första kollektion men har firman.

Jag har visat hemsidan för några få och de säger wow. Jag har låtit utvalda tända mina ljus och de säger wow. Så på god väg är jag, men med baby steps.

4: Jag jagar heller inte de som inte hör av sig. Jag är saklig. Stressar inte över det, vad som sker, ja, det sker.

Det är så coolt!
Jag har hittat ett inre lugn och säljer mig inte för att stressa någonsin. Bara det är… Ja, helt otroligt.

20140716-200258-72178190.jpg

Idag när jag klev av tåget så träffade jag en av de jag arbetade med på rekryteringen. Stjärnan Xandra. Jag saknar henne, men inte jobbet. Stressen. Jag fick detta fina sms av henne när vi skiljdes åt. Några minuter senare. Det om något är att leva efter.

Kärlek.

20140716-200911-72551137.jpg

Har du fått någon insikt i livet som du vill berätta om? Jag älskar insikter, livsöden och kärlek! Jag tror nämligen att alla har en historia som har gett insikt, ibland stordåd. Förmedla den till andra. Hjälp andra att inse att ensam kan vara starkare än man tror.

Ni som följt min blogg känner till min historia. Det är som sagt historia varav jag valt att börja med bloggen på nytt och säga hejdå till det gamla.

Som skrivet innan i inlägget;
Tanken styr. Mer än vad man kan ana.
Så även de omedvetna.

4 thoughts on “Planera för att undvika stress

  1. Hej :-) Som du vet har jag varit med om någonting traumatiskt omvälvande i mitt liv. Sådant man inte önskar någon. . Med det följer också insikter och när man kommer till en sådan punkt i livet när du börjar om, ser man livet annorlunda, som du :-) Idag lever jag mer för dagen. Tar tillvara på allt livet ger. Säger vad jag tycker och tänker utan att vara elak. Glömmer ALDRIG bort att tala om för någon hur mycket de betyder för mig utan att för den skull försaka mig själv. Mina barn och jag säger alltid till varandra hurmycket vi älskar varandra. Framförallt när vi går iväg för man vet aldrig när det är försent..Ta hand om dig och de dina och glöm inte hur betydelsefull du är. Kram

    • Ja, jag minns att du berättade på min blogg för längsen om en tuff tid. Det var också då jag sa att man kan inte inse vad man har förrän man varit på djupet. Tacksamhet kommer många gånger från det mindre trevliga överraskningarna man möter i livet.

      Kram
      Stoffe

  2. Vad skönt att läsa det du skriver! Jag tar till mig och försöker fungera på samma sätt.
    Jag stressar inte heller med bloggen. Kommer säkert inte att hinna skriva lika många inlägg då jag börjar jobba igen, men just nu har jag tid.
    Väntar så på att dina ljus ska lanseras, köper gärna av dem, älskar ljus!
    Ha det gott fina Stoffe!

  3. Jag tog ju det drastiska beslutet att sluta jobba, för min hälsas skull. Visst infinner sej en viss pengastress, men jag försöker tjäna pengar på bloggen istället nu när jag har tid att ta hand om den. Så till skillnad mot dej så bloggar jag mer nu :-)

Din åsikt är betydelsefull

