Sommarvärme

Äntligen har sommarvärmen nått Sverige, iallafall Stockholm. Idag när jag kom ut från kontoret klockan 17.00 så slogs värmen rakt emot mig. Den var en kvav luft men så lycklig jag blev då varje andetag tog emot sommaren. Som jag har längtat.

20140707-193454-70494650.jpg

Jag var dock inte förberedd på värmen och mina ärenden på stan efter jobbet var ganska påfrestande. Svart t-shirt, keps, strumpor i mina Converse och mörkblåa jeans var inte det ultimata. Visst, solen brukar lysa på morgonen när jag går till jobbet, men direkt efter tio brukar moln och kyla bli en gemensam nämnare. Men inte idag.

Jag gnäller inte.
Jag njuter.
Jag hade påpälsad klädsel.
Jag njöt ändå medan jag svettades.

20140707-193806-70686959.jpg

Har du haft en bra dag, och har du förresten fått ha semester ännu?
Om du har, lyckans Dig.

One thought on “Sommarvärme

Din åsikt är betydelsefull

