Det kunde kännas bättre

Nu har jag äntligen kommit hem efter en lång tågresa. Ibland föredrar jag att åka tåg istället för att flyga när jag åker till Daniel. Man kan sitta ner och filosofera flera timma i sträck och bara hitta på nya ideer, och låta inspirationer flöda.

Idag var det dock lite trögflytande på den fronten. Det var varmt i kupén och till er som brukar åka tåg vet också att den värmen tar all energi som annars brukar vara topp.

Förra gången jag var hos Daniel lämnade jag min datorväska hos honom. Det känns inte så tryggt att gå med en Weekend bag och datorväska från Louis Vuitton när man ska åka tunnelbana. Rånrisken ökar och den vill vi såklart undvika, men idag hade jag inget val än att ta båda, då jag saknade vardagsväskan förra veckan så mycket.

20140706-225523-82523078.jpg

När jag väl kom till centralen möttes jag direkt av problem med tunnelbanan. Den gick inte alls som den skulle då tåget mot Ropsten hade fått växelfel på annan lokalisering, så jag fick snällt vänta i 30 minuter på tåget. Det kanske inte låter som mycket men när man har rest en hel dag blir alla minuter värdefulla.

Som sagt. Jag är äntligen hemma.
Men jag öppnade inte dörren med förtjusning då jag längtar så innerligt efter att få flytta till nya lägenheten. Nu är det tre veckor kvar men det känns som månader.

Sen är jag inte heller förtjust i att lämna Daniel. Men det är en annan historia.

En fin natt önskar jag dig kär läsare och en strålande kommande vecka likså.

Din åsikt är betydelsefull

