Idag firar jag 7 månader!

När jag var 15 år började jag att sola solarium och det med råge.
Att jag skulle följa rekommendationerna på ett solarium var inte ens att tänka på, utan jag matade i så många mynt jag kunde. Det var inte ovanligt att jag solade solarium tre gånger i veckan och maxade soltiden med 90 kr åt gången. Det blev en livsstil att gå till solariet och när jag inte hade möjlighet att sola fick jag nästan dåligt självförtroende.

Så höll det på i flera år – över 15 år för att vara exakt.
Hur mycket Magignt melanom jag har dragit på mig det vet jag inte, men det är ju ett under om jag inte har fått någon hudförändring av livsstilen som så flitig solariekund. Men, förra året 2013 december så fick jag nog och köpte istället en brun utan sol. St Tropez heter den och är verkligen att rekommendera!

Man blir så brunt fräsch man blir allt annat än morotsorange eller klassiskt flammig.

Så kära vänner och läsare jag bryr mig om er; Sluta att sola solarium om ni gör det idag. Använd istället bra produkter (bus) som ger en lika fin effekt. Den jag använder är en mousse som inte alls  kladdar eller lämnar fula märken. Den är så enkel att applicera. Dessutom beställer ni inte hudcancer som är en av de mest växande cancerformerna idag.

1654214_1396771827253559_690570682_n 5060022304321-1

One thought on “Idag firar jag 7 månader!

Din åsikt är betydelsefull

