En fredagsmorgon med guldkant

God morgon kära bloggläsare.

Hoppas att du har fått en bra start på morgonen och att din dag blir magisk.

Själv vaknade jag ganska sent idag, då jag fick en ganska lång resa med tåget igår. Det känns på krafterna när man har rest från Stockholm till västkusten med tåg. Visst det är faktiskt rätt så avkopplande att åka tåg, men det tar sån hiskelig tid. Träsmak där bak påminner alltid om en långrandig resa när man får kliva av efter några timmar. Därför tog jag chansen att sova ut imorse när jag vaknade. Min favoritkopp står redo på köksbordet och jag sitter just nu och bara njuter av att det är fredag.

En sak som jag reflekterade över imorse är hur bra jag egentligen har det.
Att jag har valt att inte ägna mitt liv åt arbete är en lösning som passar mig alldeles utmärkt, inte bara för tiden, utan också för min mentala hälsa. Jag är á jour måndag till torsdag men har hittat till en punkt då jag faktiskt kan koppla bort allt jobb när fredagen kommer. Till de som kan leva så måste jag verkligen rekommendera den livsstilen för det är royal lifestyle när man sitter en fredag och kan trycka på paus och planera helgen.

IMG_2817

Klockan 12.00 ska jag äntligen tvätta kläder. Jag vet, det är inte många som ser framemot en tid i tvättstugan, men för mig är det verkligen befriande att tvätta just idag. I lägenheten i Stockholm är det helt omöjligt för mig att få till en tid i tvättstugan. Jag arbetar 08.00 – 17.00 och är hemma strax efter 18.00. Det gör att jag aldrig kan få en tvättid då den senaste tiden börjar klockan 17.00. Det löste jag med att packa hela väskan med smutstvätt innan jag åkte och utnyttjar Daniels tvättid istället. Att resa med en weekend bag full med smutstvätt kanske inte är så charmigt men vad ska man göra när det är omöjligt att få till just en tvättid i Stockholm?

IMG_2818

 

Din åsikt är betydelsefull

